★★★ باژبود ★★★

★★★ ادب و عرفان و هنر ★★★

★★★ باژبود ★★★

★★★ ادب و عرفان و هنر ★★★

◆◆◆ اللهم صل علی محمد و آل محمد ◆◆◆

سلام علیکم ؛
در روز و روزگارانی که انسان دچار نسیان گشته و آنسان بودن خود را از یاد برده است ، ما کمر همت بسته ایم که فرایادش بیاوریم که از کجا آمده ایم ؟ در کجا هستیم ؟ و به کجا خواهیم رفت ؟
در ادامه این راه سهل و ممتنع از جان و دل ، پذیرای گوهر نقدتان می باشیم .

" دعاگوی وجود شریفتان : مجید شجاعی ؛ مدیر سایت باژبود "

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

اولین بیعت کننده با ابوبکر !!!

دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۹ ب.ظ

علی علیه السّلام فرمود : ای سلمان ، آیا می‌دانی اوّل کسی که با او بر منبر پیامبر صلی اللَّه علیه و آله بیعت کرد که بود ؟ عرض کردم : نه ، ولی او را در سقیفه بنی ساعده دیدم هنگامی که انصار محکوم شدند 

، و اوّلین کسانی که با او بیعت کردند مغیرة بن شعبة و سپس بشیر بن سعید و بعد ابو عبیده جرّاح و بعد عمر بن الخطاب و سپس سالم مولی ابی حذیفه و معاذ بن جبل بودند .

فرمود : در باره اینان از تو سؤال نکردم ، آیا دانستی هنگامی که از منبر بالا رفت اوّل کسی که با او بیعت کرد که بود ؟ عرض کردم : نه ، ولی پیرمرد سالخورده ای که بر عصایش تکیه کرده بود دیدم که بین دو چشمانش جای سجده ای بود که پینه آن بسیار بریده شده بود ! او بعنوان اولین نفر از منبر بالا رفت و تعظیمی کرد و در حالی که می‌گریست گفت :

( سپاس خدایی را که مرا نمیرانید تا ترا در این مکان دیدم ! دستت را ( برای بیعت ) باز کن ) .  

ابو بکر هم دستش را دراز کرد و با او بیعت کرد . سپس گفت: ( روزی است مثل روز آدم ) [۱] ! و بعد از منبر پائین آمد و از مسجد خارج شد .

علی علیه السّلام فرمود : ای سلمان ، می‌دانی او که بود ؟ عرض کردم : نه ، ولی گفتارش مرا ناراحت کرد ، گوئی مرگ پیامبر صلی اللَّه علیه و آله را با شماتت و مسخره یاد می‌کرد . فرمود : او ابلیس بود . خدا او را لعنت کند .

● اسرار آل محمد علیهم السلام - صفحه ۲۱۹ .

_____________________________________


[۱] :  اشاره به حیله شیطان نسبت به حضرت آدم علیه السّلام در بهشت است ، و خود شیطان بیعت ابو بکر را به آن تشبیه کرده است .

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۲
مجید شجاعی

نظرات  (۲)

سلام حاج آقا خدا اجرتون بده تاحالا استادی مانند شما ندیدم خیلی دوستت دارم
۱۰ بهمن ۹۶ ، ۰۰:۳۰ وحیدجاسمی
سلام استاد خیلی عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی